Mój sposób myślenia

Uzależniony od szczęścia. Zaprogramowany na sukces.

Możesz być kim tylko chcesz, ważna jest Twoja marka

marka Zastanawiałeś lub zastanawiałaś się może, dlaczego na wycieczce, bądź w miejscu w którym jeszcze nigdy nie byłeś, zdarzyło Ci się słyszeć bądź samemu powiedzieć „Wolę już zjeść w McDonald’s bo…”? Albo myślałeś nad tym, dlaczego banki mają zwyczaj umieszczania swoich siedzib w robiących świetne wrażenie budynkach? W dawnych czasach, zanim rządy zaczęły ubezpieczać lokaty bankowe i „gonić” parabanki, klienci musieli się dobrze zastanowić zanim umieścili gdzieś swoje pieniądze. Jeżeli ulokowaliby je w niewłaściwym banku, nikt nie przyszedłby im z pomocą w razie jego bankructwa. Wszyscy klienci wyssali więc wraz z mlekiem matki prosty przekaz, że oszuści zamierzający ulotnić się z pieniędzmi lub je przegrać nie inwestują w ekskluzywne meble do swoich oddziałów, nie inwestują w swoje marki, ale prowadzą biznes na krótką metę. Jest to też jedna z przyczyn, dla której płaci się więcej w firmie o ustalonej reputacji niż na jarmarcznym straganie, na którym kupujący nie ma pewności i wiedzy na temat jakości produktu. Firma będąca w tym samym miejscu w razie reklamacji zwróci pieniądze, co utwierdza klienta w przekonaniu, że zachodzi mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia z pozwem sądowym. Firma dbająca o swoją markę i jej reputację nie oszukuje klientów.
Dlaczego to jest takie ważne? Warren Buffett zbił majątek na nabyciu dużego pakietu akcji na Coca-coli, meksykanin Carlos Slim Helú będąc właścicielem Telmexu, a McDonald’s Corporation nie założył nikt o imieniu Ronald, a tym bardziej o nazwisku McDonald’s a Ray Arthur Kroc, Amerykanin czeskiego pochodzenia. To pokazuje, jak wielkie znaczenie w biznesie ma marka, i nie ważne kim jesteś lub skąd jesteś, czy nazywasz się Kowalski czy Nowak. Ważne jest jakie znaczenie na rynku ma Twoja marka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *